Elevilor li s-a cerut pe partcursul orei :
- Să deduceți rolul ”roadelor” pe parcursul vieții, explicînd valoarea acestora .
- Să dați dovadă de insistență în căutarea soluțiilor și a argumentelor .
-Să vă formați atitudini corespunzătoare subiectului discutat la lecție.
În cadrul orei au fost realizate diverse sarcini :
* Au comentat motto -ul : „Cea mai preţioasă călătorie este aceea către sufletul nostru, călătorie pe care o facem în singurătate.”— Mircea Eliade .
* Au explicat care este semnificația Virtuților și Viciilor ,
* Au vorbit fiecare despre suflet , asociindu-l / comparîndu-l cu ceva : „ Sufletul meu este ...... ”
* Au completat fișa : „ Comoara sufletului ” ( elevii au extras dintr-o cutie fișe , pe care au fost notate „ comorile ” : Dragostea , Bunătate , Credință , Respect , Răbdarea .
Împărțiți în grupuri elevii au completat fișa cu informații referitor la „ comori ” : Importanța , Situații în care am dat dovadă de ea , Beneficiile , Cum o putem dezvolta .
Elevii au concluzionat că este responsabilitatea fiecăruia ca să deținem aceste „ comori ” , trebuie să le acordăm o mare atenție și să le dezvoltăm în permanență la noi și la cei din jurul nostru.
* Au notat pe o fișă „ Roadele sufletului meu ” , fiecare elev a desenat o inimoară ,unde au notat care valori /virtuți le posedă .
* au menționat ce zicători despre suflet cunosc , comentîndu-le și analizîndu-le .
* au lansat idei „ Cum ne bucurăm sufletul ” .
Eleva Ilaria Burduja a pregătit un suport informațional despre virtuți , conform surselor religioase .
A fost o oră foarte interesantă pentru elevi , s-au generalizat „ roadele sufletului ” pe care le posedă elevii acum , în prag de abslovire a clasei a IX-a .
„ Sufletul este cea mai mare valoare a omului ” afirma Seneca . Aceasta au conștientizat și elevii pe parcursul orei .
Diriginții prezenți la oră au menționat activismul , sinceritatea , obiectivitatea elevilor . O oră de diriginție despre suflet și prin suflet realizată .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu