imagine de pornire

imagine de pornire

miercuri, 28 septembrie 2016

Adunarea generală cu părinții

     Orice  activitate  a unei instituții de  învățămînt  se bazează pe  un parteneriat   eficient cu  cei care  sînt  implicați în procesul  educațional  .
  Începutul anuliui de studii  este un prilej de a ne întîlni  cu părinții  , pentru  apune în discuție întrebările  care ne frămîntă , informarea  despre   problemele cu care  ne confruntăm  , găsirea soluțiilor  și rezolvarea  situațiilor  .
Astfel   , la prima  adunare generală  cu părinții au fost abordate  multe   întrebări ,  la ordinea  zilei  figurau  așa  subiecte  despre  care  s-a  discutat :
- Informarea  părinților despre  obiectivele  preconizate pentru noul an de studii;
-Realegerea  membrilor în Consiliul  Părinților ;
-Familiarizarea părinţilor cu  Regulamentelor  aprobate de  ME , a  Regulamentul intern al instituției .
- Informație  despre   gestionarea  bugetului  instituției  .
-  Educația  de gen  în cadrul procesului  educațional din instituție .
-Discutarea  Metodologiei de  aplicare a Procedurii de prevenire a cazurilor de abuz , neglijare  , exploatare  și trafic  al copilului  .

  Adunarea   generală a părinților  a fost  deschisă  prin mesajul de salut al Șefului  DÎTS  Drochia  , dnul Ion Recean , care  în acea  zi a făcut   o vizită în instituția  noastră  .
În cadrul mesajului său  ,dnul Recean s-a referit la  aspectele importante  ce țin de politicile ME . Printre aspectele   importante   menționate  au fost transparența în  procesul educațional , implicarea părinților la   educația copiilor  și  activtiățile  instituției .
   Dna Bîrnaz Svetlana  , director adjunct „ Instruire ”  a informat   părinții despre  reușita   academică a elevilor  pentru anu de studii  2015-2016 , menționînd totalurile  examenelor  de   absolvire a   treptelor  de învățămînt  gimnazial și liceal .A fost  îmbucurător faptul că instituția nastră  se află pe locul IV   în raion   conform rezultatelor susținerii  examenelor  de bacalaureat  .
Au fost  menționați elevii  care  au situația  academică pe 8,9,10 .
    Directorul instituției  , dna Novac Elena , a   informat părinții  despre obiectivele preconizate pentru anul de studii 2016-2017 .
1. Promovarea politicilor educaţionale ale ME, asigurarea impimentări eficiente a curriculumului modernizat şi respectarea transparenţei în educaţie.
2. Dezvoltarea competenţelor, stimularea implicării / participării active şi responsabile, valorificarea potenţialului elevilor pentru obţinerea de performanţe.
3. Dezvoltarea parteneriatului comunitar pentru asigurarea bazei didactico- materiale  şi reabilitarea infrastructurii  instituţiei .
În continuare    ,  părinții   au fost   informați despre  Regulamentele  aprobate  de ME  , care vizează activitatea  instituțiilor de învățămînt :
- Regulamentul -tip  de organizare  și funcționare  a instituțiilor  de învățămînt  primar și secundar  , ciclul I și II  ,
- Regulamentul  privind evaluarea și notarea  rezutatelor  școlare , promovarea și absolvirea  în învățămîntul primar  și secundar  .
- Regulametul de   ordine interioară .
     Dna Cîșlaru Liliana  , director  adjunct „ Educație ” a adus la cunoștință părinților  CONTRACTUL  EDUCAȚIONAL    „  Școală – familie  ”  , care  conține  angajamentele    părților  : școala , părinți , elevi  .Contractul   mai  cuprinde recompense  și sancțiuni ale elevilor  .   Conform prevederilor  , Contractul va fi semnat de  către Unitatea  școlară și beneficiari : părinți și elevi .
 Un alt subiect important  expus  de către  dna Cîșlaru a fost  și implementarea   Educației  de gen  în cadrul procesului  educațional din instituție . În acest context au fost enunțati termeni  de referință , cadrul legal , prevenirea  stereotipurilor de gen . S-a accentuat   îndeosebi rolul familiei  în promovarea educației  de  gen  .
Ca o continuitate   în  vederea  prevenirii cazurilor  de abuz , neglijare  , exploatare  și trafic  al copilului  s-a  discutat  pe marginea   Metodologiei de  aplicare a Procedurii de prevenire a cazurilor de abuz , neglijare  , exploatare  și trafic  al copilului .S-au reactualizat momente  importante  , cel mai important fiid  stoparea  cazului , informarea și sesizarea acestuia la coordonatorul ANET , administrația instituției  , referirea  (dacă este cazul ) .
A fost  prezentat  Raportul   cazurilor  ANET , unde au fost discutate situațiile  de abuz și neglijare   .
     Printre problemele  cu care  se confruntă instituția  este  și absenteismul , responsabili sînt  înm are măsură   părinții  și elevii ,directorul adjnct „ Educație ” ,  diriginții  și cadrele didactice înregistrează absențele  în Fișele  de absență   și   Catalog .În perioada 01-21  septembrie  nu toți elevii  s-au prezentat la ore , se înregistrează mai multe absențe  în clasele a IX-a , a VIII-a , a VI-a .
Diriginții  de clasă  vor  realiza vizite la domiciliu pentru a cunoaște  care  sînt cauzele absențelor și vor informa  părinții .
    Dna Novac Elena , directorul  instituției , a adus la cunoștință părinților  cheltuielile conform Bugetului  instituției . S-a  reamintit  părinților  că instituția  este la autofinanțare , pe parcursul anului  de studii  nu am înregistrat  datorii , ne-am străduit să facem față situațiilor  , să facem și ceva economii . Ne bucurăm foarte  mult  că am finalizat lurările  de termoizolare  a fasadei instituției , s-a reușit  asfaltarea  unei porțiuni  din curtea  instituției , am realizat reparațiile  curente   , am ma instalat o ușă conform prescripțiilor  de  securitate . Avem încă multe proiecte pentru acest  an , sperăm să ne susțineți   , pentru că  ceea  ce realizăm  - o facem pentru copii  , acesta este interesul major .
Pentru a consolida   activitatea   parteneriatului  , s-au desfășurat  alegerile în  Consiliul  Părinților
 pentru  noul  an de studii  . Conform propunerilor   Consiliilor părintești  ale  claselor   în componența  Consiliului  în acest  an vor  fi :
- Prodan Rodica  ,
- Baidaus Tatiana ,
-Ciolan Ina ,
- Arhip Ludmila  ,
- Donici Liliana  ,
- Știrbu   Rodica   ,
- Foalea Natalia  ,
- Darii  Viorica  ,
- Darii  Zinaida  .
Au fost aleși Președintele și Vice-președintele Consiliului Părinților . Aceste funcții  vor  fi ocupate  de Arhip Ludmila ( președinte )  și Donici Liliana ( vice-președinte )  .

Sîntem de părere  că  -sa relaizat un lucru important  : părinții   au fost la adunare , s-au proiectat  activitățile   și obiectivele  c etrebuie  realizate .
                     
                                          Într-un ceas  bun !  Cu Doamne-ajută !!!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu