imagine de pornire

imagine de pornire

joi, 11 august 2016

Conferința pedagogică în instituție .


 Conferinţa pedagogică  cu subiectul  „ Acces, relevanță, calitate în educație – competențe pentru prezent și viitor”. s-a desfășurat   în   instituția  noastră   la  09  august   2016.
Pînă la conferință  s-a lucrat în ateliere  , în cadrul celor 3  ateliere  au activat 18   participanți  .

SINTEZE PE ATELIERELE DE LUCRU:
Atelierul 1: (profilul catedrei)„ Limbă  și comunicare ”
Denumirea atelierului „ Cutezătorii ”
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit

1.     Eficientizarea realizării curriculumului școlar prin implementarea tehnologiilor moderne



- Implicarea activă a profesorilor  în aplicarea TIC și TEM   .
- Asigurarea   bibliotecii cu literatură metodică.
-Asigurarea tuturor cabinetelor  cu resurse  informaționale moderne : laptop ,proiector  , boxe  , inventar , materiale didactice .
- Crearea și  menținerea unui climat psiho-afectiv favorabil  .
-Implementarea  eficientă a TIC  în cadrul orelor , inclusiv ore publice , activități  extracurriculare  .
-Motivarea mai bună a elevilor în cadrul orelor  de studiu prin intermediul TIC și a tablei interactive , aplicarea frecventă de către elevi a acestora  .
-Împărtășirea experienței despre uitlizarea TIC  și a tablei interactive .
Atelierul 2: (profilul catedrei)„ Clasele primare , arte și sport ”
Denumirea atelierului  „   Pro Școala   ”
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit


2.     Managementul eficient - factor prioritar al educației de calitate



-  Asigurarea cu ghiduri  și manuale
-  Specificarea mijloacelor financiare pentru  asigurarea bazei didactico-materiale conform disciplinilor școlare  .
-  Anunțarea tematicilor  activităților din timp   la începutul anului  pentru a evita supraîncîrcarea lor pe parcursul anului .
-  Fortificarea eforturilor comune  ale tututror partenerilor  educaționali în vederea prevenirii  absenteismului școlar   și a cazurilor  de violență  .
-  Monitorizarea permanentă  a  elevilor  de către părinți ( comportamente , realizarea temelor  de acasă , participarea la  activități extracurriculare , etc ) , informarea și preocuparea  lor  despre creșterea   și dezvoltarea copiilor , probleme cu care se confruntă , responsabilizarea comună .
-Organizarea  activtății    instituției   conform Planului-Cadru , aprevederilor ME  și DÎTS  .
-Activitatea  eficientă a catedrelor metodice , formarea continuă  a cadrelor didactice și elevilor ,
-implicarea eficinetă a elevilor și profesorilo în cadrul activităților și concursurilor școlare la nivel de instituție   și raion  .
- Utilizarea eficientă a TIC și TEM de către profesori , marea majoritate  a orelor se realizează  utilizînd suportul informațional .
- activități de consolidare a parteneriatului comunitar
- Competența  de a gestiona eficient  bugetul instituției .
- Asigurarea  transparenței activităților  insituției prin postarea  permanentă a  informațiilor pe blogul școlar , pagina Facebook  , informarea  părinților   despre  activitățile realizate  în cadrul adunărilor  .
Atelierul 3: (profilul catedrei)„ Științe  socio-umane și tehnologii ”
Denumirea atelierului  „ Parteneri   +   ”
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit

1.     Dezvoltarea infrastructurii școlare, a bazei didactice și materiale în instituțiile de învățămînt


-    Dotarea  cu TIC pentru toate  cabinetele .
-    Instalarea ușii și finisarea  reparației fasadei  instituției 
-    Procurarea  literaturii artistice și de specialitate  .

-Colaborarea cu părinții , elevii , absolvenții în vederea  asigurării condițiilor optime  de activitate ,
-Implicarea  în proiecte  și implementarea  lor ,
-Gestionarea  corectă a  finanțelor  publice  .
 În cadrul atelierelor  s-au constatat  succesele/realizările și factorii ce au determinat obținerea acestora, au fost  exemplificate și explicate  practicile bune existente. La fel au fost  identificate  blocajele ce nu au permis/nu permit în continuare obținerea rezultatelor dorite și căile de depășire ale acestora/soluțiile.
Constatările și aprecierile  atelierelor  , precum și sugestiile concrete de îmbunătățire/dezvoltare au fost  redate  pe postere  , care au fost prezentate    în fața colegilor   .
Conferința pedagogică în instituția de învățămînt a întrunit  cadrele didactice, reprezentanțiai Consiliului  Părinților, Consiliului  Elevilor .  Administrația instituției a pregătit un raport succint asupra activității instituției în anul de învățămînt 2015-2016 ,care a fost   postat  pentru vizualizare și  lectură cadrelor didactice pe poșta  instituției  .
În cadrul  Conferinței s-a prezentat   succint  Raportul   , apoi  s-a realizat   dezbaterea raportului de activitate ,după care  a urmat  prezentarea  și dezbaterea  rezultatelor  activității în atelierele organizate. În rezoluția conferinței s-au   luat  angajamente colective pentru anul de studiu ce urmează, au fost identificate  problemele cu care se  confruntă cadrele  didactice  și instituția  și propuse  soluții  de  rezolvare  a lor  .
 La conferinţă  au  participat  25  participanți  , care  s-au implicat în discuții   , au participat la dezbateri  și au   fost   propuse obectivele pentru  noul   an  de studii  . 


SINTEZELE CONFERINŢEI

Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit

-Amenajarea  nesatisfăcătoare a   terenului sportiv al  instituției 

-  Lipsa  unui fond de carte pentru elevi și profesori 
- Responsabilitatea  scăzută a părinților în creșterea și educarea  copiilor .

- Școlarizarea  tuturor  elevilor , în special a celor din  famii socialmente –vulnerabile  și celor  de etnie romă .
-Cunoașterea   stării  sănătății elevilor pentru  a facilita implicarea  lor în procesul educațional



-    Procurarea  materialelor necesare pentru amenajarea terenului sportiv : pista pentru alergări , teren de mini-fotbal , volei  , etc  .
-    Precăutarea  mijloacelor financiare pentru  procurarea  fondului de carte pentru elevi și profesori  ,
-  Semnarea  Acordurilor  de parteneriat între instituție , părinți și elevi .
-  Verificarea  aflării  elevilor , vizite la domiciliu , colaborarea cu asistentul social și mediatorul comunitar .
-  Prezentarea  de către părinți a certificatelor medicale  pentru a cunoaște situația reală a sănătății  elevilor și organizarea  lucrului profesorilor conform recomandărilor medicale  .
-         Colaborarea  cu APL  și sponsori



-         Inițierea și scrierea  proiectelor , căutarae finanțatorilor .
-         Colaborarea  eficientă și pedagogizarea părinților  . 
-         Vizite comune cu asistentul social  , colaborarea cu mediatorul  comunitar  .


-         Colaborarea cu medicul de  familie și părinții  .


Concluziile (rezoluția) conferinței:(1-3 obiective pentru noul an de studii, indicatori de monitorizare și evaluare, etc.)
1.       Asigurarea  procesului de  implementare  eficientă a prevederilor   Codului Educației  , Planului-Cadru , politicilor educaționale  și   curricculumului modernizat   . / Respectarea cadrului legal.                                                                                                                                                           2.       Promovarea activităților orientate  spre formarea potențialului  și competențelor elevilor și cadrelor  didactice     , implementarea  problemei de    studiu și    a Standardelor  de  calitate  . /Elevi pregătiţi pentru vaţă, promovabilitatea evaluărilor finale în ciclul primar şi cel gimnazial de 100%, pregătirea elevilor pentru o socializare eficientă.                                                                                                                                                                                                                                                          3.    Dezvoltarea relațiilor  de parteneriat  și cooperare cu diverși factori educaționali , sociali și comunitari pentru confruntarea  și rezolvarea problemelor  instituției ./ Spaţiu bine amenajat, condiţii bune pentru desfăşurarea procesului educaţional.

Practic   , Conferința pedagogică a  dat  starul pentru lucrările  care urmează  : activitatea  catedrelor școlare  ,  activități de  formare   continuă , elaborarea  Planului   managerial  de  activitate  , etc  .



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu