Conferinţa pedagogică cu subiectul „ Acces, relevanță, calitate în educație – competențe pentru prezent și viitor”. s-a desfășurat în instituția noastră la 09 august 2016.
Pînă la conferință s-a lucrat în ateliere , în cadrul celor 3 ateliere au activat 18 participanți .
SINTEZE PE ATELIERELE DE LUCRU:
Atelierul 1: (profilul catedrei)„
Limbă și comunicare ”
|
Denumirea
atelierului „ Cutezătorii ”
|
||
Probleme abordate:
|
Soluţii identificate
|
Bune practici/experiență de împărtăşit
|
|
1. Eficientizarea realizării curriculumului
școlar prin implementarea tehnologiilor moderne
|
- Implicarea activă
a profesorilor în aplicarea TIC și
TEM .
- Asigurarea bibliotecii cu literatură metodică.
-Asigurarea tuturor
cabinetelor cu resurse informaționale moderne : laptop
,proiector , boxe , inventar , materiale didactice .
- Crearea și menținerea unui climat psiho-afectiv
favorabil .
|
-Implementarea eficientă a TIC în cadrul orelor , inclusiv ore publice ,
activități extracurriculare .
-Motivarea mai bună
a elevilor în cadrul orelor de studiu prin
intermediul TIC și a tablei interactive , aplicarea frecventă de către elevi
a acestora .
-Împărtășirea experienței
despre uitlizarea TIC și a tablei
interactive .
|
|
Atelierul 2: (profilul
catedrei)„ Clasele primare , arte și sport ”
|
Denumirea
atelierului „ Pro Școala ”
|
||
Probleme abordate:
|
Soluţii identificate
|
Bune practici/experiență de împărtăşit
|
|
2. Managementul eficient - factor prioritar al
educației de calitate
|
- Asigurarea cu ghiduri și manuale
- Specificarea mijloacelor financiare pentru asigurarea bazei didactico-materiale conform
disciplinilor școlare .
- Anunțarea tematicilor activităților din timp la începutul anului pentru a evita supraîncîrcarea lor pe
parcursul anului .
- Fortificarea eforturilor comune ale tututror partenerilor educaționali în vederea prevenirii absenteismului școlar și a cazurilor de violență
.
- Monitorizarea permanentă a
elevilor de către părinți (
comportamente , realizarea temelor de
acasă , participarea la activități
extracurriculare , etc ) , informarea și preocuparea lor
despre creșterea și dezvoltarea
copiilor , probleme cu care se confruntă , responsabilizarea comună .
|
-Organizarea activtății instituției conform Planului-Cadru , aprevederilor
ME și DÎTS .
-Activitatea eficientă a catedrelor metodice , formarea
continuă a cadrelor didactice și
elevilor ,
-implicarea
eficinetă a elevilor și profesorilo în cadrul activităților și concursurilor
școlare la nivel de instituție și
raion .
- Utilizarea
eficientă a TIC și TEM de către profesori , marea majoritate a orelor se realizează utilizînd suportul informațional .
- activități de
consolidare a parteneriatului comunitar
- Competența de a gestiona eficient bugetul instituției .
- Asigurarea transparenței activităților insituției prin postarea permanentă a informațiilor pe blogul școlar , pagina
Facebook , informarea părinților
despre activitățile
realizate în cadrul adunărilor .
|
|
Atelierul 3: (profilul catedrei)„
Științe socio-umane și tehnologii ”
|
Denumirea
atelierului „ Parteneri +
”
|
||
Probleme abordate:
|
Soluţii identificate
|
Bune practici/experiență de împărtăşit
|
|
1. Dezvoltarea infrastructurii școlare, a bazei
didactice și materiale în instituțiile de învățămînt
|
-
Dotarea cu TIC pentru toate cabinetele .
-
Instalarea
ușii și finisarea reparației
fasadei instituției
-
Procurarea literaturii artistice și de specialitate .
|
-Colaborarea cu
părinții , elevii , absolvenții în vederea
asigurării condițiilor optime
de activitate ,
-Implicarea în proiecte
și implementarea lor ,
-Gestionarea corectă a
finanțelor publice .
|
Constatările și aprecierile atelierelor , precum și sugestiile concrete de îmbunătățire/dezvoltare au fost redate pe postere , care au fost prezentate în fața colegilor .
Conferința pedagogică în instituția de învățămînt a întrunit cadrele didactice, reprezentanțiai Consiliului Părinților, Consiliului Elevilor . Administrația instituției a pregătit un raport succint asupra activității instituției în anul de învățămînt 2015-2016 ,care a fost postat pentru vizualizare și lectură cadrelor didactice pe poșta instituției .
În cadrul Conferinței s-a prezentat succint Raportul , apoi s-a realizat dezbaterea raportului de activitate ,după care a urmat prezentarea și dezbaterea rezultatelor activității în atelierele organizate. În rezoluția conferinței s-au luat angajamente colective pentru anul de studiu ce urmează, au fost identificate problemele cu care se confruntă cadrele didactice și instituția și propuse soluții de rezolvare a lor .
La conferinţă au participat 25 participanți , care s-au implicat în discuții , au participat la dezbateri și au fost propuse obectivele pentru noul an de studii .
SINTEZELE CONFERINŢEI
Probleme abordate:
|
Soluţii identificate
|
Bune practici/experiență de împărtăşit
|
-Amenajarea
nesatisfăcătoare a terenului
sportiv al instituției
- Lipsa unui fond de carte pentru elevi și
profesori
- Responsabilitatea
scăzută a părinților în creșterea și educarea copiilor .
- Școlarizarea
tuturor elevilor , în special a
celor din famii socialmente
–vulnerabile și celor de etnie romă .
-Cunoașterea
stării sănătății elevilor
pentru a facilita implicarea lor în procesul educațional
|
-
Procurarea materialelor necesare pentru amenajarea
terenului sportiv : pista pentru alergări , teren de mini-fotbal , volei , etc
.
-
Precăutarea mijloacelor financiare pentru procurarea
fondului de carte pentru elevi și profesori ,
- Semnarea Acordurilor de parteneriat între instituție , părinți și
elevi .
- Verificarea
aflării elevilor , vizite la
domiciliu , colaborarea cu asistentul social și mediatorul comunitar .
- Prezentarea
de către părinți a certificatelor medicale pentru a cunoaște situația reală a
sănătății elevilor și organizarea lucrului profesorilor conform
recomandărilor medicale .
|
-
Colaborarea cu APL
și sponsori
-
Inițierea
și scrierea proiectelor , căutarae
finanțatorilor .
-
Colaborarea eficientă și pedagogizarea părinților .
-
Vizite
comune cu asistentul social ,
colaborarea cu mediatorul
comunitar .
-
Colaborarea
cu medicul de familie și părinții .
|
Concluziile (rezoluția) conferinței:(1-3 obiective pentru noul an de studii, indicatori de monitorizare și evaluare, etc.)
1. Asigurarea procesului de implementare eficientă a prevederilor Codului Educației , Planului-Cadru , politicilor educaționale și curricculumului modernizat . / Respectarea cadrului legal. 2. Promovarea activităților orientate spre formarea potențialului și competențelor elevilor și cadrelor didactice , implementarea problemei de studiu și a Standardelor de calitate . /Elevi pregătiţi pentru vaţă, promovabilitatea evaluărilor finale în ciclul primar şi cel gimnazial de 100%, pregătirea elevilor pentru o socializare eficientă. 3. Dezvoltarea relațiilor de parteneriat și cooperare cu diverși factori educaționali , sociali și comunitari pentru confruntarea și rezolvarea problemelor instituției ./ Spaţiu bine amenajat, condiţii bune pentru desfăşurarea procesului educaţional.
Practic , Conferința pedagogică a dat starul pentru lucrările care urmează : activitatea catedrelor școlare , activități de formare continuă , elaborarea Planului managerial de activitate , etc .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu