Obiectivele activității au fost :
• Asigurarea participării tinerilor la viața comunității.
• Dezvoltarea abilităților de comunicare a tinerilor cu APL.
Subiectele abordate în cadrul cafenelei au fost :
Cadrul legal al participării tinerilor și impactul acesteia ;
Galeria cu probleme și soluții – prezentare efectuată de tinerii din CRT;
Dezbateri : Ce vom întreprinde pentru a soluționa problemele. Rolul aleșilor locali în remedierea problemelor tinerilor.Propuneri din parte tinerilor către APL.
Conform agendei , elevii au pregătit un poster , pe care au notat o problemă stringentă din comunitate , au reliefat consecințele ei , participanții la sondaje , au propus soluții pentru a putea soluționa problema dată . Sala de festivități a Liceului rus N 3 era o adevărată expoziție a problemelor . Consilieri raionali au mers spre elevi pentru a cunoaște problemele pe care le-au identificat și a vedea cum văd tinerii soluționarea acestora . Fiecare poster era foarte bine pregătit , cu descrieri și imagini , elevii așteptau să se exprime asupra lucrului și actiivității pe care le-au relaizat .
În dezbateri , tinerii au adresat consilierilor raionali întrebări , solicitîndu-le opiniile și părerile despre ceea ce au realizat , desre implicarea tinerilor la identificarea problemelor comunitare , realizarea sondajelor , discuțiile cu membrii APL, agenți educaționali din comunitate .
Dnul Andrei Marian , vice-președintele raionului le-a mulțumit elevilor pentru munca depusă , a menționat că maturii au viziune asupra problemelor , tinerii /elevii -au alte viziuni ,este foarte important că ați identificat cele mai arzătoare probleme ale localităților .La moment , problemele se conturează cam aproximativ în jurul: reparației drumurilor , gunoișilor neautorizate , lipsa apei potabile , spații de odihnă . Ați făcut un lucru extraordinar de bun ,dar e necesar să mergem mai departe , să cerem implicarea tuturor, deoarece este foarte importantă implicarea comunității .
Tinerii s-au implicat activ în dezbateri .
Denis , elev la LT „ M .Eminescu ” s-a referit la colectarea și lucrul sub nivel a organizației care se ocupă de colectarea gunoiului, Cristina, de la gimnaziul s. Cotova a atențioat asupra stării drumurilor , Alexandru de la LT „ V.COtofană ” s.Chetrosu s-a pronunțat asupra faptului că aceste probleme „ se aruncă ” de la unii responsabili la alții .
Tinerii au mai specificat despre importanța creării unui Consiliu consultativ al tinerilor , care ar activa pe lîngă primărie și ar permite accesul și imlicarea tinerilor într-o mai mare măsură .E s-au mai expus și asupra necesității de a se odihni și dezvolta în cadrul unui Centru de Creație .
Elevii au fost încurajați să se exprime , pentru încălcările pe care le cunosc , probleme /situații dificile cu care se confruntă au fost sfătuiți să înaiteze demersuri la primărie sau instituții .
Prezentă la activitate a fost și Cristina Jitaru , corespondent al publicației „GLia drochiană ” care a menționat că a realizat diverse activități refeiritor la dezvoltare în carieră ,dorește să realizeze și alte activități interesante pentru tineri , e nevoie de implcare și informare .
Activitatea în micro-consilii a avut ca scop determinarea unor idei /soluții pe care le văd în situația actuală .
Propunerile tinerilor au fost :
-Crearea unui Parc al Îndrăgostiților , unde ar fi și o Carte , care ar conține Istorii de dragoste .
-Desfșurarea unor campanii de sensibilizare a poopulației în diferite probleme .
-Organizarea mentoratelor de către elevii olimpici ,
- Promovarea voluntariatului , proiectelor comunitare , festivaluri , zile sanitare .
-Organizarea alimentării elevilor claselor V-XII .
Propunerile Consiliului Raional Drochia au fost :
-Consiliul permanent - membii CRT -CR , care și-ar desfășura activitățile lunar ,
-Crearea PAlatului de Creație a Copiilor ( s-a solicitat opinia copiilor referitor la amplasare și local ) ,
-Colaborarea tinerilor cu publicația „ Glia Drochiană ” .
Pentru a sensibiliza locuitorii raionului referitor la necesitatea Centrului de Creație al Copiilor se vor realiza sondaje , discuții campanii de informare .
A fost o activitate în care a predominant comunicarea costructivă , dorința de a schimba calitatea vieții , soluționarea problemelor și a necesităților .
Cafeneaua a finalizat prin mesajele de mulțumire pentru participare la activitate atît a membrilor CRt cît și a reprezentanților CR .
A urmat Ședință plenară a CRT , unde a fost abordată tematica „ Soluționarea problemelor identificate prin intermediul proiectului comunitar ”. Moderator al activității a fost dna Liliana Cîșlaru , director adjunct „ Educație ” de la instituța noastră .Subectele discutate au fost :
-Structura/ componentele unui proiect .
-Ciclul de viață al unui proiect.
-Identificarea și argumentarea problemei proiectului. Formularea/definirea scopului și obiectivelor proiectului.
-Planul de acțiuni / strategia de realizare al proiectului.
-Monitorizarea și evaluarea proiectului.
-Bugetul proiectului.
În cadrul activității au fost accentuate cele mai imprortante aspecte referitor la proiectul comunitar , pașii de parcurs , au fost date exemple concrete despre problema, scop și obiective ale proiectului . Tinerii au fost încurajați să studieze suporturile „ Proiectul / acțiunea comunitară și formarea competențelor civice în cadrul orelor de educație civică ” , „ Tinerii în acțiune ” „ Istorii adevărate despre ce au făcut elevii în comunitate ”
Ca temă pentru acasă ,consilierii va trebui să completeze un formular de proiecte , pe care îl vor prezenta la Direcția de Învățămînt .Conform concursului , vor fi selectate 4 proiecte , care vor fi susținute financiar și de CR .
Le urăm tuturor succese !!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu